Uncategorized

Licht in focus Tech’s Invisible Start-ups

Licht in focus Tech’s Invisible Start-ups

Dit artikel maakt deel uit van de On Tech nieuwsbrief. Hier is een verzameling van eerdere kolommen.

Alexis Grant wil dat het goed komt met de start-up.

In onze verbeelding en in de popcultuur kan het voelen alsof er maar twee wegen zijn voor jonge technologiebedrijven: spectaculair succes met Ferrari’s en Ferragamo voor iedereen, of een titanische verdwijning. Beginners die de wereld veranderen of sterven terwijl ze proberen, zijn mensen boeken schrijven en films maken oog.

De mythe van Silicon Valley negeert bijna de enorme middenweg tussen het ongelooflijke en het onvergeeflijke. Grant probeert het gat te vullen.

Vorige maand werd Grant gelanceerd Ze kwamen sameneen website en database om de oprichters vast te leggen van online startups die hun bedrijf verkopen voor tussen $ 100.000 en $ 50 miljoen.

Voor de meesten van ons zou dat volume aan zakelijke verkopen fantastisch zijn. Toen ik nog relatief nieuw was in het schrijven over technologiebedrijven, bracht de oprichter me in de war door zich verontschuldigend te gedragen omdat ik zijn vorige bedrijf voor “slechts” tientallen miljoenen dollars had verkocht. Ik leerde al snel dat in het tijdperk van TikTok en Theranos een miljoen dollar – en vandaag zelfs een miljard dollar – even teleurstellend is als een chip in een zak.

Grant, een voormalig journalist en oprichter van de startups van Harpers Ferry, W.V., ze kunnen zich buitengesloten voelen – vooral als ze ouders vinden haar leuk.

“Voor veel mensen kan dit leiden tot gevoelens van mislukking – is dat de enige manier om te slagen?” zei Grant. “Maar de realiteit is dat er veel manieren zijn om een ​​start-up op te bouwen.”

Ze kochten een gedeeltelijk tactische gids voor ondernemers die Grant zei te willen hebben toen ze haar twee eerdere startups begon. En het is gedeeltelijk fanvriendelijk voor mensen die hun start-ups bouwen die geen miljarden gebruikers hebben, maar toch bevredigend zijn voor oprichters en werknemers.

“Er zijn veel mensen aan het bouwen” [start-ups] op deze manier, maar ze worden vaak niet herkend”, vertelde Grant me. “Dit is meer wenselijk voor mij en een meer wenselijke route voor veel mensen.”

Het was tijdens de pandemie de aanval van Amerikanen die hun eigen bedrijf beginnen. Grant probeert modellen uit te lichten voor andere ondernemers dan Elon Musk of Mark Zuckerberg.

Eigenlijk begon Grant. Ze kregen het omdat ze dacht dat mensen zoals zij iets misten.

Ongeveer tien jaar geleden begon ze gelanceerd en verkocht twee online bedrijven en hielpen bij het bouwen van een andere, financiële website The Penny Hoarder. Toen het tijd was om te verkopen, voelde Grant zich verloren. “Ik wist niet waar ik moest beginnen of waar ik de juiste professionals kon vinden om me te helpen”, zei Grant.

Ze hebben verzamelde informatie over start-ups verzameld, zoals hun inkomen en geschatte acquisitiekosten. Grant stelt zich voor dat de gegevens andere bedrijfseigenaren zullen helpen een beter beeld te krijgen van waar hun bedrijf voor verkoopt.

Interviews met de oprichters van start-ups worden op de website gepubliceerd en in de komende reeks podcasts worden ondernemers getoond die praktische tactieken en strategieën delen. Jodie Cook, die het bureau op sociale media begon, beschreef voor They Acquired hoe ze ervoor zorgde het bedrijf zou zaken kunnen doen zonder haar.

Grant zei dat ze het zakelijke verhaal van het moeder- en dochterteam, Marianne Edwards en Anne Maste, leuk vindt, dat begon een online community voor passagiers van recreatievoertuigen. Ze verkochten hun bedrijf vorig jaar voor minstens $ 1 miljoen, zei Grant, eraan toevoegend dat ze bemoedigd was dat Maste aanvankelijk maar een paar uur per week in haar bedrijf werkte.

Een vriend van mij die Grant kent, stuurde me een link naar They Got It, en het was een “aha” -moment. Ik heb al geschreven over een opstartsysteem dat goed werkt beloont de grootst mogelijke ideeën.

Dit kan leiden tot levensveranderende innovaties, zoals de elektrische auto’s van Tesla en de zoekmachine van Google. Maar het kan oprichters ook dwingen om hun technologie te veel te benadrukken en zichzelf, hun families en hun werknemers tot uitgeput stof te malen. Het is bemoedigend om meer confetti te zien en steun voor een ander pad.


  • Technologiebedrijven zijn krachtige hefbomen geworden in de oorlog: Tijdens de Russische invasie van Oekraïne deden functionarissen in Rusland, Oekraïne, de Verenigde Staten en Europa dat soms tegenstrijdige eisen voor wereldwijde communicatie- en informatiediensten van Google, Facebook, Telegram en anderen, rapporteren mijn collega’s Adam Satariano en Sheera Frenkel. (Daarover woensdag meer in de nieuwsbrief.)

    Verwant: Microsoft heeft de inspanningen gecoördineerd om stop malware die is ontworpen om essentiële computernetwerken in Oekraïne te verwijderen.

  • Laat me geld zien: Werknemers van sommige technologiebedrijven willen meer van hun salaris in contanten dan in aandelen, The Wall Street Journal gemeld. Een manier om dit te interpreteren: werknemers van grote bedrijven zoals Amazon en Google geloven niet dat de aandelenkoersen van hun bedrijf vanaf hier zullen stijgen. (Abonnement kan vereist zijn.)

  • Camera’s en sensoren volgen je in de nieuwe hightech Whole Foods-winkel van Amazon, maar je kunt jezelf niet fotograferen of vastleggen tijdens het winkelen. Mijn collega Cecilia Kang probeerde een winkel in Washington die de wachtrijen bij de kassa overslaaten sprak met de lokale bevolking over compromissen tussen gemak en griezeligheid.

Dit is een onverwacht verhaal over muzieklegende Johnny Cash en actrice Elizabeth Taylor.


We willen van je horen. Vertel ons wat je van deze nieuwsbrief vindt en wat je nog meer zou willen dat we ontdekken. U kunt contact met ons opnemen via [email protected]

Mocht je deze nieuwsbrief nog niet in je inbox hebben ontvangen, gelieve hier in te loggen. U kunt ook lezen eerdere On Tech-columns.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published.